Wincc için sanal pc'ye işletim sistemi kurulumu (VmWare Workstation)


Wincc Scada

Sanal pc mizi kurduk. Bizden restart istemişti. Restartımızı yaptık ancak Vmware e işletim sistemini kuramamıştık. Daha doğrusu şöyle bir sıkıntı çıktı. İşletim sistemine ait cd yi de gösterdik ama açılmadı bunun sebebi daha önceden yüklemiş olduğumuz sanal pc programından kaynaklanıyor. Onları kaldırmamız gerekiyor.

Ben daha önce microsoft’un sanal pc programı Hyper-V yüklemiştim. Bu programda sıkıntı çıktı, daha sonra Virtual box programını indirdim onu yükledim oda olmadı. 3. en son çare olarak Vmware yükledim bunda da işletim sistemi yüklemeye çalıştım ancak çalıştıramadım.  

Vmware‘in çalışması için önceki sanal pc program kurulumları varsa onları kaldırmamız gerekiyormuş.

Hyper-V programını kaldırmak için şöyle bir şey yapıyoruz. Denetim masasına giriyoruz. Oradan Programlar ve Özellikler’e giriyoruz. Sol tarafta Windows özellikleri aç veya kapat var ona giriyoruz.  Listeden Hyper-V bileşenini buluyoruz. Eğer Hyper-V seçili, işaretliyse Vmware çalışmaz. Onu kaldırıyoruz, tamam diyoruz. Bilgisayar restart olacak ve bilgisayar açıldığında tekrar deneyeceksiniz. Veya Hyper-V dışında başka bir sanal pc programı kurduysanız mesela virtualbox gibi onuda yine denetim masasına geliyorsunuz program ekle kaldırdan eğer varsa virtualbox’ı bulup kaldırıyorsunuz.

Önceki kurulu sanal pc programını kaldırdıktan sonra vmware e işletim sistemi kurmayı tekrar deneyin vmware programına işletim sistemi kurma işlemi hata vermişti devam edecek.
Biz kaldığımız yerden devam ediyoruz. Sanal pc uygulamamıza işletim sistemi kurarken yarım kalmıştı. Vmware sol üst tarafta resume this virtual machine a tıklayarak yarım kalan işimizi tekrar başlatıyoruz. Bu sizde olmayabilir. Çünkü ben işletim sistemi kurulurken durdur demiştim bu menü ondan geliyor.

Eğer bir hata vs olmamışsa sanal pc mize windows işletim sistemi yükleme işlemi sıkıntısız tamamlanacaktır.  Wincc için sanal pc programına işletim sistemi kurma işlemi bilgisayarınızın hızına bağlı olarak 10-30 dk arası sürmektedir.

Bu vmware sanal pc programı gerçekten güzel, kullanışlı bir program. Kendi mevcut programınızda yapmak istemediğiniz işlemleri sanal pc kurulumu yapıp istediğiniz işletim sistemini kurup istediğiniz programı yükleyebiliyorsunuz. Aynı sizin kullandığınız bilgisayardan bir farkı yok. Ayrıca sizin bilgisayarınızın kaynaklarını kullanıyor. İşte ram, harddisk, ağ vs. sizin bilgisayarınızın kaynaklarını kullanıyor. Eğer bilgisayarınız yeterince iyiyse sanal pc kurmanızı tavsiye ederim.

Ben bu sanal pc programını neden kuruyorum? Cevap olarak Wincc programını ingilizce işletim sistemine kurabilmek için bu yöntemi denedim. İşletim sisteminin kurulmasının ardından Wincc 7.4 programını sanal pc ye kurma işlemi yapacağız. Şimdiden Wincc kurulum dosyalarını flash belleğe kopyalamaya başladım ancak bayağı sürecek gibi.

Bu arada Vmware programına birden fazla işletim sistemi kurabiliyorsunuz. Aynı anda açıp kapayabiliyor, yönetebiliyorsunuz. Bu vmware daha çok büyük şirketlerde sistemleri yöneten IT ciler tarafından kullanılmaktadır.

Vmware programını bende ilk defa kullanacağım. Daha önce virtualbox kullandım. Virtual bax 64 bit işletim sistemi desteklemediği için vazgeçtim.  Hyper-V kullanmaya çalıştım kurulumda sıkıntı çıktı. Daha doğrusu kurdum ama işletim sistemi yüklerken mavi ekrana düşüyordu. Ondan dolayı vazgeçtim.

Arkadaşlar ben kurduğum bu sanal pc ye ilk başta 60 gb yer verdik. Bu işletim sisteminin boyutu arttıkça 60 gb da geçebilecek şekilde ayarladık.

Kurulum yaptıktan sonra karşılaşabileceiğimiz sorunlardan biri klavye dil sorunu olacaktır. Birşeyler yazarken zorlanabiliriz. Bunun için önce wincc 7.4 ü kuracağız sonra bilgisayarın klave dilini Türkçe’ye çevirip bir deneyeceğiz.

Eğer wincc sıkıntısız çalışırsa bu şekilde devam edeceğiz. Wincc için sanal pc ye ingilizce işletim sistemi kurma işlemimiz tamamlandıktan sonra denetim masası, Region ve language ayarlarını kontrol edelim. Formatımız ve giriş dilimiz ingilizce ise işlem tamamdır. Siz ayrıca defaul language kısmına bir türkçe dili ekleyin. Bunu sonra öndeğer yapacağız.

Bir sonraki videomuzda kurduğumuz işletim sistemine Wincc 7.4 programını yükleyeceğiz. Şimdilik bu kadar. Hoşçakalın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Wincc Nedir